شهرستان باخرز

شهرستان باخرز

سايت پيگيري واريز نشدن يارانه

 نمايندگان مجلس شوراي اسلامي معتقدند كه ۵۰ درصد از يارانه بگيران جزو افرادي هستند كه نياز به دريافت مبلغ ۴۵ هزارتومان در ماه ندارند.

قائم مقام وزير تعاون، كارو رفاه اجتماعي مي‌گويد: از سال گذشته تاكنون يارانه نقدي حدود 5 ميليون نفر از گروهاي پردرآمد حذف شده و شناسايي افراد متمكن از طريق بانك هاي اطلاعاتي قوي صورت گرفته است.

 

 

"ابوالحسن فيروزآبادي "ملاك حذف يارانه افراد پردرآمد را توانايي و تمكن مالي آنها عنوان كرد و گفت:در جريان شناسايي افراد و گروه‌ها، وزارت كار آسيب پذيري و وضعيت زندگي خانوار را مدنظر قرار مي‌دهد.وي درباره تعداد اعتراض كنندگان به حذف يارانه به عدد و رقمي اشاره نكرد اما گفت كه تعداد اين افراد اندك بوده است.

 

 

قائم مقام وزير كار همچنين با تاييد ارسال پيامك به افراد قبل از حذف يارانه آنها اظهاركرد:افرادي كه پيامك حذف دريافت مي‌كنند؛بايد در فرصت داده شده مدارك و مستندات خود را براي اثبات نيازمندي وگرفتن يارانه ارائه كنند تا بررسي شود.

 

 

درهمين حال"محمد باقر نوبخت"رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور(شنبه، 14 اسفندماه) در جريان تصويب بودجه 96 در مجلس شوراي اسلامي از قطع يارانه چهار ميليون و 853 هزار و 386 نفر از افراد تا اول بهمن ماه امسال خبر داد كه درآمد ناخالص شان از سه ميليون تومان بيشتر بوده است.

 

 

نوبخت در اين جلسه در مخالفت با تعدادي از نمايندگان مجلس كه حذف يارانه 20 درصد افراد تا پايان سال 96 را پيشنهاد كرده بودند، گفته بود: تاكيد مجلس براي قطع يارانه افرادي كه تا سه ميليون تومان درآمد دارند، در حالي است كه بسياري از خانواده‌ها مستاجر يا داراي بيمار صعب‌العلاج و فرزند دانشجو هستند و حذف آنها از دريافت يارانه نوعي بي عدالتي به شمار مي‌رود.

 

 

وي تصريح كرد:تا تاريخ اول بهمن سال جاري يارانه نقدي 4 ميليون و 853 هزار و 386 نفر حذف شد؛چرا كه مجلس نظر داشت هر فردي كه درآمد او بالغ بر 3 ميليون تومان در ماه باشد يارانه اش حذف شود.

 

 

نوبخت تاكيد كرد:سازمان هدفمندي يارانه ها و وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعي از حذف يارانه كساني كه محرز شود مستحق دريافت يارانه نيستند استقبال مي كند؛اما اين گونه اجبارها جز اينكه نارضايتي ايجاد كند و به افراد نيازمند كه در عسرت هستند فشار وارد آورد چيز ديگري نيست.

 

 

رئيس ديوان محاسبات از وُسع خانوارها مي گويد

 

 

درهمين حال "عادل آذر"،رئيس ديوان محاسبات نيز درگفت وگو با خانه ملت درخصوص ملاك دولت براي شناسايي پردرآمدها و حذف يارانه نقدي آن ها براساس قانون هدفمندي يارانه ها گفته بود:دولت براي شناسايي پردرآمدها دستورالعملي تنظيم  و معيارهاي نيابتي و جايگزين درآمد مشخص كرده است كه براساس آن فرمولي به نام وُسع خانوار بدست آورده است كه به جاي درآمد ،محاسبه مي شود كه در فرمول وُسع خانوار،توان اقتصادي خانوارها از نظر ملاك هايي همچون مدل و قيمت خودرو،تعداد تسهيلات بانكي دريافتي، نوع فعاليت صنفي افراد،دارابودن كارت بازرگاني و... درنظر گرفته مي شود.

 

 

هرچند كه دولت يازدهم درگام اول برنامه هايي را براي حذف يارانه خارج نشينان و پردرآمدها اعلام و برهمين اساس مرحله دوم طرح هدفمندي يارانه ها را از 20 فروردين 1393 و با ثبت نام از متقاضيان اين مرحله آغاز كرد اما خبرها حاكي از آن بود كه در نهايت تنها تعداد محدودي از خانوارهاي متمول از دريافت يارانه انصراف دادند و برهمين اساس مشكلات يارانه اي دولت همچنان باقي ماند.

 

 

اما وزيراقتصاد با حضور درمجلس شوراي اسلامي پس از جمع آوري هاي آماري اعلام كرد؛حدود 10 ميليون نفر از افراد پردرآمد شناسايي شدند كه اگر براي دريافت يارانه ثبت‌نام كنند زمينه حذف آنها از سوي دولت فراهم است.

 

 

اين درحالي است كه درلايحه بودجه 95 كه در مجلس به تصويب رسيد و با تائيد شوراي نگهبان تبديل به قانوني لازم الاجرا شده آمده است كه دولت بايد يارانه نقدي سه دهك پر درآمد ( حدود 24 ميليون نفر ) را از فهرست يارانه بگيران خارج كند.

 

 

در تبصره 14 بودجه 95 آمده است: در اجراي قانون هدفمندكردن يارانه‌ها مصوب 15 دي‌ماه 1388 به دولت اجازه داده مي‌شود در سال 1395 منابع مالي حاصل از اصلاح قيمت كالاها و خدمات موضوع قانون مذكور تا مبلغ چهارصد و هشتاد هزارميلياردريال و رديف‌هاي يارانه‌اي اين قانون با استفاده از انواع روش‌هاي پرداخت نقدي و غيرنقدي به خانوارهاي هدف و نيازمند، توزيع و همچنين براي ارائه خدمات حمايتي و كمك به بخش توليد اقدام نمايد.

 

 

الف- دولت موظف است در سال 1395 يارانه نقدي خانوارهايي كه سرپرست آنها مشمول عناوين زير هستند؛ حذف كند.

 

 

1. همه تجار و صاحبان مشاغل آزاد كه درآمد سالانه آنها حداقل سيصد و پنجاه ميليون (350.000.000) ريال باشد.

 

 

2. نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، قضات و اعضاي هيئت علمي دانشگاه ها و مؤسسات آموزشي و پژوهشي دولتي و غيردولتي، پزشكان و دندانپزشكان

 

 

3. همه كاركنان دولت و قواي سه‌گانه و شهرداري‌ها و همه مؤسسات عمومي و مؤسسات عمومي غيردولتي و همه كاركنان نيروهاي مسلح و بازنشستگان كشوري و لشكري و همه حقوق‌بگيران و مستمري‌بگيران مشمول تأمين اجتماعي و همه دريافت‌كنندگان حقوق و مستمري بخش دولتي و غيردولتي كه دريافتي سالانه آنها بيش از سيصد و پنجاه ميليون (350.000.000) ريال باشد.

 

 

4- همه مديران و اعضاي هيئت مديره و بازرسان شركت‌هاي دولتي و غيردولتي و وابسته به دولت و نهادهاي عمومي غيردولتي و همه مديران و اعضاي هيئت مديره و رؤسا و معاونان مناطق و شعب بانك ها و بيمه‌ها و مؤسسات مالي و اعتباري و همه كاركنان اشخاص حقوقي دولتي و غيردولتي كه دريافتي سالانه آنها بيش از سيصد و پنجاه ميليون (350.000.000)ريال باشد.

 

 

5- ايرانيان مقيم خارج از كشور

 

 

6- اشخاصي كه در سه دهك بالاي درآمدي كشور هستند و در موارد ياد شده، نامي از آنها نيامده است.

 

 

ب- از ابتداي تير 1395 پرداخت يارانه به اشخاص مشمول اين تبصره تصرف در اموال عمومي بوده و جرم محسوب مي‌شود.

 

 

ج- دريافت يارانه توسط افرادي كه به موجب اين تبصره استحقاق دريافت يارانه را ندارند مستوجب جريمه نقدي به ميزان دو برابر مبلغ دريافتي مي‌باشد.

 

 

در همين رابطه، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با خبرگزاري خانه ملت عنوان كردند كه دولت موظف بوده از ابتداي اجراي قانون بودجه 95 نسبت به حذف سه دهك پردرآمد جامعه از دريافت يارانه اقدام كند كه مجموع اين افراد به حدود 24 ميليون نفر مي رسد و اينكه سخنگوي دولت از حذف 4 ميليون و 800 نفر خبر مي دهد بدين معناست كه هنوز حدود 20 ميليون نفر ديگر بايد از فهرست يارانه بگيران حذف شوند.

 

 

مشروح اين گفت و گو ها را در زير بخوانيد:

 

 

پورابراهيمي:رفتار دولت براي حذف يارانه پردرآمدها متناقض است

 

 

محمدرضا پورابراهيمي با اشاره به اظهارات اخير سخنگوي دولت در صحن علني مجلس در خصوص مخالفت با حذف يارانه دهك هاي بالاي درآمدي جامعه گفت: به نظر مي رسد كه دولت در اين حوزه رفتاري متناقض و متناسب با فضاي ملاحظات غيراقتصادي دارد و سال گذشته نيز شاهد همين رفتار از سوي دولت بوديم.

 

 

نماينده مردم كرمان و راور درمجلس شوراي اسلامي در ادامه با اشاره به اينكه اظهارات سخنگوي دولت درخصوص مخالفت با حذف يارانه پردرآمدها جاي تعجب دارد و حاكي از رفتاري متناقض درحوزه تصميمات اقتصادي دولت است، خاطرنشان كرد:دولت از يك سو مي گويد كه در پرداخت يارانه ها با مشكلات عديده اي مواجه است به گونه اي كه از تعبير "شب عذاب اليم" براي شب واريز يارانه ها استفاده مي شود؛اما ازسوي ديگر اعلام مي كند كه نبايد يارانه پردرآمدها را حذف كرد.

 

 

پرداخت يارانه ها بايد متناسب با درآمد باشد

 

 

وي در ادامه تاكيد كرد:توصيه ما دراين خصوص به دولت اين است كه قانون را اجرا كند،افزود:مُرّ قانون مي گويد كه پرداخت يارانه بايد براساس ميزان درآمد باشد؛به گونه اي كه دهك هاي كم درآمد يارانه بيشتر و دهك هاي پردرآمد يارانه كمتري بگيرند.

 

 

پورابراهيمي تصريح كرد:در زمينه حذف يارانه ها در دولت قبل  تخلف و عدول از قانون انجام شد و اين دولت نيز از اين حكم قانوني تخلف مي كند و همه صحبت ما ناظر براين است كه بتوانيم متناسب با شرايط كنوني، آنچه كه قانون گفته را اجرا كنيم.

 

 

وي درخصوص ملاحظاتي كه دولت در خصوص حذف بارانه دهك هدي بالاي درآمدي مطرح مي كند،تاكيد كرد:اگر كسي مستحق دريافت يارانه باشد، يارانه به او تعلق مي گيرد و اگر كسي نيز از درآمدي برخوردار بوده،اما نيازمند كمك است و به عنوان مثال فرزند معلول دارد،بايد از طريق بهزيستي پشتيباني و حمايت شود.

 

 

رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه هر اعتباري بايد در جاي خود هزينه كرد،افزود:اينكه از كاري مهم در اقتصاد كشور طفره برويم كه سالانه معادل دوبرابر بودجه عمومي كشور را صرف  خود مي كند و هيچ خاصيتي از آن حاصل نمي شود،بايد به تدريج به  سمتي برويم كه يارانه به افراد غيرنيازمند تعلق نگيرد.

 

 

اثر قدرت خريد يارانه به يك چهارم رسيده است

 

 

پورابراهيمي خاطرنشان كرد:دولت كه با حذف يارانه پردرآمدها موافقت نمي كند،نمي گويد كه اثر قدرت خريد يارانه اي كه پرداخت آن از 10 سال قبل شروع شده تا به امروز به يك چهارم رسيده است؛به طوري كه مردم سبد كالايي كه سال 86 مي خريدند با سبدكالايي كه امروز مي خرند به هيچ وجه قابل قياس نيست.

 

 

وي ادامه داد:محاسبات انجام شده در مركز پژوهش هاي مجلس و مركز آمار نشان مي دهد كه تاثير يارانه در هزينه هاي خانوارهاي پردرآمد كمتر از 2 درصد است كه بسيارناچيز است.

 

 

رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه كساني همچون افراد تحت پوشش كميته امداد و مددجويان بهزيستي،رزمندگان معسر و كساني كه كمترين ميزان درآمد را دارند؛بايد يارانه دريافت كنند، خاطرنشان كرد:اين افراد شامل 3 دهك درآمدي پائين جامعه هستند كه  حدود 50 درصد جمعيت كشور را تشكيل مي دهند كه هم نيازمند بوده و هم تحت پوشش نهادهاي حمايتي هستند؛از اين رو بايد به تدريج از تعداد يارانه بگيران كم كرد تا برابر قانون،ميان كم درآمدها و پردرآمدها رابطه منطقي وجود داشته باشد.

 

 

مفتح:افرادي كه يارانه در زندگي آن ها تاثيري ندارد، داوطلبانه انصراف دهند

 

 

محمدمهدي مفتح با اشاره به گزارش كميسيون تلفيق در خصوص يارانه ها با بيان اينكه افرادي كه درآمد بالايي دارند، نبايد يارانه بگيرند، افزود: در بعضي از سال ها با مشخص شدن برخي ضوابط براي تشخيص پردرآمدها، مجلس تعيين كرد كه چه كساني و با چه ميزان حقوق مي توانند يارانه دريافت كنند.

 

 

دولت به حد كافي اطلاعات لازم براي تشخيص پردرآمدها را دارد

 

 

نماينده مردم تويسركان درمجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه تصور مي كنيم كه دولت به حد كافي اطلاعات لازم براي تشخيص پردرآمدها را در اختيار دارد،تصريح كرد: دولت اين كار را آغاز كرده و تاكنون تعدادي را حذف كرده است،هرچند كه در حوزه انتخابيه بنده مراجعاتي داريم كه بعضي از افراد به اشتباه حذف شدند؛اما دولت اين موارد را اصلاح كرد و يارانه افرادي كه اشتباه حذف شده بودند را دوباره به آن ها برگرداند.

 

 

عضو هيئت رئيسه كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: اقدامي كه دولت در حذف پردرآمدها آغاز كرده ؛اقدام خوبي است كه اين افراد را پس از شناسايي دقيق از فهرست دريافت كنندگان يارانه نقدي خارج كند و براساس تكليف قانون، دولت اجازه اين كار را دارد كه بايد به طور جدي ادامه پيدا كند،همچنين افرادي كه مبلغ 45 هزارتومان يارانه در زندگي آن ها تاثيري ندارد، داوطلبانه انصراف دهند.

 

 

مفتح خاطرنشان كرد: دربودجه سال 96 رقم تخصيص يافته براي هدفمندي يارانه ها همان 48 هزار ميليارد تومان سال قبل است؛اما نكته اي به آن اضافه شده كه بر اساس ماده 94 قانون برنامه ششم توسعه، خانوارهاي تحت پوشش كميته امداد و سازمان بهزيستي، متناسب با سطح محروميت بر مبناي متوسط 20 درصد حداقل دستمزد مصوب شوراي عالي كار مبلغي را دريافت كنند؛به اين ترتيب كه اگر حداقل دستمزد را 900 هزارتومان تا يك ميليون تومان در نظر بگيريم، اين رقم حدود 180 تا 200 هزار تومان مي شود كه  از محل هدفمندي يارانه ها به اين خانوارها پرداخت مي شود.

 

 

وي يادآورشد:به طورطبيعي اگر اين موضوع را با سال قبل مقايسه كنيم كه پرداختي از محل يارانه ها به خانواده هاي تحت پوشش نهاد حمايتي وجود نداشته و با توجه به ثابت ماندن رقم 48 هزار ميليارد تومان يارانه ها،مي توان اينگونه نتيجه گيري كرد كه قسمت عمده اي از اين منابع بايد از طريق حذف يارانه افراد پردرآمد تامين شود.

 

 

انجام اقدامات خيرخواهانه با اهداي يارانه

 

 

سخنگوي كميسيون تلفيق بودجه 96 مجلس همچنين  تصريح كرد: در راستاي ايجاد انگيزه براي اقشار پردرآمد مردم  كه يارانه خود را دريافت نكنند،در گزارش كميسيون حكمي به اين منظور آمده است كه درجهت افزايش مشاركت مردم، حضور نيكوكارانه و خيرخواهانه مردم در تقويت زير ساخت هاي عمومي و فعاليت هاي عام المنفعه در صورتي كه گروههاي 500 نفري با رضايت نسبت به اهداي يارانه خود اقدام كنند، دولت مكلف است كه يارانه اين افراد را در همان حوزه، شهرستان و روستا براي احداث زيرساخت ها تخصيص دهد كه آئين نامه اجرايي آن را نيز دولت تهيه مي كند.

 

 

حسن پور بيگلري: 50 درصد مردم نيازي به دريافت يارانه ندارند

 

 

شهباز حسن پور بيگلري با اشاره به اينكه دولت اعلام كرده كه 3 ميليون نفر از پردرآمدها را از فهرست دريافت يارانه حذف كرده است،گفت: اين موضوع به هيچ عنوان براي ما پذيرفتني نيست؛چراكه معتقديم درحال حاضر 50 درصد يعني 5 دهك بالاي درآمدي جامعه نياز به دريافت يارانه نداشته و نخواهند داشت.

 

 

نماينده مردم سيرجان و بردسير درمجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه مخالفت دولت با حذف يارانه پردرآمدها موضوعي است كه دولت بايد براي آن تدبيري بينديشد،افزود: ما اين موضوع را به دولت تكليف مي كنيم كه يارانه تمامي افرادي كه نياز به يارانه ندارند را قطع كند و دولت طبق قانون،موظف به اجرا است.

 

 

عده اي با درآمد يك ميلياردي هنوز يارانه بگير هستند!

 

 

وي تصريح كرد: درحال حاضر افرادي را مي شناسيم كه ساليانه بيش از يك ميليارد تومان درآمد دارند و هيچ نيازي به يارانه ندارند؛اما هنوز يارانه بگير هستند و براي آن ها دريافت يارانه تبديل به راه فراري براي عدم پرداخت ماليات شده است.

 

 

دولت كار شناسايي پردرآمدها را از استان ها شروع كند

 

 

حسن پور بيگلري در خصوص مكانيزم هاي شناسايي پردرآمدها براي حذف يارانه نقدي خاطرنشان كرد: دولت به راحتي مي تواند كار شناسايي پردرآمدها را انجام دهد و مي تواند اين كار را با مكانيزم هاي استاني شروع كند؛چراكه در يك استان، شهرستان و يا بخش همه به خوبي يكديگر را مي شناسند و از اين طريق مي توانند مورد شناسايي قرار بگيرند.

 

 

مخالفت با سركشي به حساب بانكي مغاير با شفاف سازي است

 

 

وي در خصوص مخالفت دولت با سركشي به حساب هاي بانكي پردرآمدها به عنوان يكي از راههاي تشخيص تمكن مالي آن ها براي حذف يارانه گفت: درآمد افراد مشخص است و مخالفت با بررسي حساب هاي بانكي درست نيست؛چراكه بايد در كشور همه چيز شفاف باشد.

 

 

لزوم طراحي سامانه رصد نقل و انتقالات مالي و درآمد افراد

 

 

وي تاكيد كرد: بايد سامانه اي وجود داشته باشد كه تمام نقل و انتقالات مالي، سرمايه و درآمد افراد از نماينده مجلس و شخص وزير و رئيس جمهور گرفته تا يك كاسب بازاري رصد شود و اين كاري است كه براي پيش گيري از پولشويي در دنيا انجام مي شود تا مشخص شود افراد سرمايه خود را از كجا آورده‌اند.

 

 

حسن پور بيگلري در ادامه با بيان اينكه بايد كسي كه 100 ميليارد وام مي گيرد در اين سامانه به مردم اعلام  شود كه اين وام در چه اموري صرف شده است، افزود: شاهديم كه فردي وام گرفته تا زميني براي احداث كارخانه و شركت خريداري كند؛اما به جاي سرمايه گذاري آن را صرف واسطه گري و دلالي مي كند.

 

 

وي ادامه داد: افرادي داريم كه دهها و صدها ميليارد وام گرفته اند؛اما مشخص نيست كه اين پول ها را كجا برده اند، افزود: اگر از طريق راه اندازي اين سامانه نظارت درستي انجام شود و تكليف همه روشن باشد، آنگاه  ماليات واقعي مي شود.

 

 

عضوكميسيون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: امروز اكثر كساني كه بايد ماليات را بپردازند، اين كار را انجام نمي دهند و ماليات يا  از كارمندان مستضعف دولت دريافت مي شود يا چند بازاريِ متديني كه خودشان  از طريق خوداظهاري،ماليات مي دهند اما  كساني كه درآمدهاي بادآورده دارند، ماليات پرداخت نمي كنند.

 

 

دلخوش:حذف يارانه بگيران پردرآمد بايد مرحله به مرحله انجام شود

 

 

سيدكاظم دلخوش اباتري با اشاره به ملاك تشخيص پردرآمدها براي حذف يارانه نقدي آن ها از درآمد به وسع خانوار گفت: درآمد خانوار به وسع آن نيز ارتباط پيدا مي كند به طوري كه هرگاه درآمد بالابرود وسع و توان خانوار نيز بالا مي رود و اگر درآمد كاهش پيدا كند، وسع خانوار نيز پائين خواهد آمد.

 

 

تفكيك متمولان و نيازمندان با درصدبندي امكان پذير نيست

 

 

نماينده مردم صومعه سرا درمجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه وسع خانوار همان توان است، درباره قابل شناسايي بودن درصد كمي از پردرآمدها به دليل عدم ثبت اطلاعات اقتصادي  تصريح كرد: تشخيص دارا و ندار با درصد بندي امكان پذير نيست و اينكه چه زماني چه كسي دارا مي شود و چه كسي ندار مي شود، با آمار و ارقام قابل تشخيص نيست، بلكه بايد به بطن جامعه رفت چراكه فردي ممكن است روزي دارا باشد،اما براي او حادثه اي پيش آيد و يك شبه ندار شود.

 

 

وي با اشاره به اينكه نمي شود اين درصدها را به صورت رسمي و قطعي اعلام كرد، افزود: مي توان با بررسي بانك اطلاعاتي افراد، بخش زيادي از افرادي كه داراي تمكن مالي هستند را از فهرست يارانه بگيران حذف كرد.

 

 

عضو هيئت رئيسه كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: بايد براساس اطلاعات مركز آمار يا وزارت اقتصاد براي پرداخت يا عدم پرداخت خانوارها تصيم گيري شود و پس از بررسي دقيق و محرمانه اطلاعات افراد، پردرآمدها را مرحله به مرحله از فهرست يارانه بگيران خارج كرد، همچنين خانوارهايي كه قرار است وارد فهرست دريافت يارانه شوند نيز به صورت مرحله به مرحله وارد شوند.

 

 

احمدي لاشكي: نحوه اجراي هدفمندي يارانه ها از ابتدا اشتباه بود

 

 

قاسم احمدي لاشكي با اشاره به حذف يارانه پردرآمدها از سوي دولت گفت: امسال اصل رقم مربوط به هدفمندي يارانه ها را در بودجه 96 نسبت به بودجه 95 تغيير نداده و همان 48 هزار ميليارد تومان در بودجه سال  باقي ماند.

 

 

نماينده مردم نوشهر و چالوس درمجلس شوراي اسلامي افزود: عده اي مي گويند كه رقم منابع حاصل از هدفمندي يارانه ها واقعي نيست و اين رقم بالغ بر76 هزارميليارد است؛اما دولت مي گويد،اين رقم حتي به 40 هزارميليارد تومان نمي رسد و ما بقي آن را از محل ديگري تامين مي كنيم.

 

 

عضوكميسيون آموزش وتحقيقات مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد:مدام شعار داده ايم كه مي خواهيم يارانه دهك هاي بالا را حذف و در موارد ديگر صرف كنيم و اين درحالي است كه 30 درصد از اين مبلغ بايد براي توليد هزينه شده و چرخ اقتصاد كشور را به حركت درآورد؛اما طي سال هاي گذشته عملا اين اتفاق نيفتاده و تنها اين مبلغ به صورت نقدي به افراد پرداخت شده است.

 

 

بالغ بر 70 ميليون يارانه بگير داريم

 

 

احمدي لاشكي تصريح كرد:اصل قانون هدفمندي يارانه ها كاري درست و راستاي رعايت عدالت در جامعه بود،اما شيوه اجراي آن بسيار اشتباه بود و درحال حاضر بالغ بر 70 ميليون يارانه بگير داريم و شايد دراين سال جديد قدري از يارانه بگيران را كم كرده ايم،اما به ازاي يارانه هر سه نفري كه قطع شده به دليل تولد نوزاد يا ازدواج،يك نفر اضافه شده است و تاكنون شهامت حذف يارانه كامل دهك هاي بالاي جامعه را نداشته ايم.

 

 

اين نماينده مجلس تاكيد كرد:درحال حاضر و با مصوبه اي كه در برنامه ششم داشته ايم،در يك بخش توقع ايجاد كرد ايم كه حقوق مستمري ماهانه افراد تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي را به 20 درصد آنچه حقوق مبناي قانون كار است افزايش دهيم كه حدود 180 هزارتومان مي شود و در اين قانون آمده است كه منبع اين پرداخت از محل حذف يارانه پردرآمدها صورت گيرد.

 

 

دولت در سال 96 براي حذف پردرآمدها از فهرست يارانه بگيران مُصر باشد

 

 

عضوكميسيون آموزش و تحقيقات مجلس خاطرنشان كرد: اگر برنامه اي براي حذف يارانه پردرآمدها و كاهش تعداد يارانه بگيران نداشته باشيم ،به طور طبيعي نمي توانيم انتظارات بخشي از جامعه را محقق كنيم  از اين رو،انتظار است كه دولت در اجراي اين برنامه مصمم باشد و دستگاه نظارت بردولت كه مجلس است،بايد براي دولت اين الزام را بوجود بياورد كه قانون هدفمندي يارانه ها را به درستي اجرا كند تا از ابتداي سال جديد براي حذف پردرآمدها مُصر باشد.

 

 

منبع:خانه ملت

 

ادامهـ مطلبـ
| ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | ۰۱:۰۴:۰۵ | T.Cell
باخرز، سلام باخرز، شهرستان باخرز، افزايش يارانه در سال 96، سايت پيگيري يارانه، سايت يارانه، سايت پيگيري عدم واريز يارانه، سايت پيگيري واريز نشدن يارانه،
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
شهرستان باخرز
جدید, new نام عنوان 。。。

با شرح مختصر 。。。

شهرستان باخرز
جدید, new نام عنوان 。。。

با شرح مختصر 。。。

سرویس وبلاگدهی فارسی یا پارسی رایگان